mandag den 4. november 2013

Situeret læring - Mit første indlæg om undervisningen

Det er så mit første indlæg, jeg hedder Sofie og er 20 år. Jeg er igang med at uddanne mig som pædagog, og jeg vil idag skrive om undervisningen og situeret læring. (I kan læse mere om mig, hvem jeg er, hvad jeg har været igennem osv. ovre i bjælken til venstre).

Undervisningen handlede generelt om, hvordan man lære, at begå sig forskellige steder.

Læringens udvikling bevæger sig i flere trin:

1) Mesterlæring: (Emperisk/skolastisk) Allerede etableret praksis, som nye involveres i.

2) Situeretlæring: Mesterlæring, skolelæring.

3) Social praksis: Social teori om læring. Integreret i praksisfællesskaber. Stærkere betoning af de mange sociale praksisser og relationer, som læring indgår i.

==> Læring som kan positionerer: 
Indenfor den samme periferi for praksisfællesskaber. 

Som i ved, vil jeg jo lave en børnebog om sorg, for at hjælpe andre børn, som jeg ikke selv blev. Så jeg vil i dag i gang med at researche omkring materialerne til bogen, hvordan og hvorledes og hvad det kommer til at koste. Og jeg vil også gå i gang med at undersøge hvilke teoretikere jeg skal bruge i mit projekt. Jeg glæder mig sådan til at komme i gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar