Undervisningen handlede generelt om, hvordan man lære, at begå sig forskellige steder.
Læringens udvikling bevæger sig i flere trin:
1) Mesterlæring: (Emperisk/skolastisk) Allerede etableret praksis, som nye involveres i.
2) Situeretlæring: Mesterlæring, skolelæring.
3) Social praksis: Social teori om læring. Integreret i praksisfællesskaber. Stærkere betoning af de mange sociale praksisser og relationer, som læring indgår i.
==> Læring som kan positionerer:
Indenfor den samme periferi for praksisfællesskaber.
Som i ved, vil jeg jo lave en børnebog om sorg, for at hjælpe andre børn, som jeg ikke selv blev. Så jeg vil i dag i gang med at researche omkring materialerne til bogen, hvordan og hvorledes og hvad det kommer til at koste. Og jeg vil også gå i gang med at undersøge hvilke teoretikere jeg skal bruge i mit projekt. Jeg glæder mig sådan til at komme i gang!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar