torsdag den 31. oktober 2013

Dagens undervisning: Dannelse og læring - Som os studerende

Vi havde pædagogik, om dannelse, læring, trivsel og mistrivsel.
Som lektie havde vi en forskningsrapport på norsk, som var spændende og sjovere at læse, end normale lektier. Det var spændende at se på forskellige perspektiver der kom fra pædagoger, forældre og børn, om trivsels faktore og medbestemmelse.

Desuden har vi haft om pædagogens rolle i et dannelsessammenhæng, hvor vi er blevet præsenteret for en model, der giver mulighed for at vurdere ens eget ståsted, i forhold til dannelse. 

Derudover havde vi om en række teoretikere, bla. Poul Friere, Rossau, Klafki og Kant.
Som blev sat op ved siden af hinanden, for at kende forskel og se de forskellige dannelsesformer og dannelsesbegrebet.

Rossau - Kant
Poul Friere - Klafki


I morgen ville vi gerne arbejde efter DKK undervisningen, med personen SOFIE så vi kan starte op på hende. Lave en karakteristik af hende, hvem er hun, hvad har hun oplevet og hvad vil hun. 

2 kommentarer:

  1. Super godt med lidt teori, men vi tænker lidt: Hvad kan i bruge dette til i sammengæng med jeres produkt? :D

    SvarSlet
  2. Dannelsen har den betydning for vores produkt, på grund af at alle har deres egen personlige dannelse, habitus og opdragelsesform, som vil gøre sig gældende i en sorgproces. Derfor er det relevant at nævne mht. Sofie.

    SvarSlet